28 April 2008

First session of 12th Parliament begins today!

Later this morning the 12th Parliamentary Session will begin with the swearing-in of all Members of Parliament.

Those who wish to come as observers for any parliamentary proceeding (and I have been told all seats in the public gallery for the first session have all been taken up by immediate families of MPs for their swearing-in ceremony) must be properly attired. Suit and tie are the minimum for men.

I look forward to the parliamentary proceedings when yours truly will be given the opportunity to do real work for Wangsa Maju-ians and the rakyat of Malaysia. My first task will be to set the framework to ensure I get all the answers to questions that I have submitted to parliament 21 days before the proceeding.

Wish me well and continue to give me your strong support.

Thank you. Your yangBerkhidmat I will remain - always.

Wee Choo Keong
- Terjemahan oleh harris nasril - Ucapan ribuan terima kasih dari Wee Choo Keong -
Sesi Parliment ke 12 yang pertama bermula hari ini!

PAda pagi ini, Sesi Parlimen ke 12 akan bermula dengan semua Ahli Parlimen mengangkat sumpah.

Sesiapa yang ingin menjadi pemerhati untuk mana-mana sidang parliment ( dan saya diberitahu bahawa semua kerusi di galeri awam untuk sesi pertama telah diambil oleh keluarga terdekat Ahli Parlimen untuk upacara angkat sumpah) perlu memakai pakaian yang sesuai. Sut dan tali leher adalah yang paling ringkas untuk lelaki.

Saya memandang kehadapan untuk sidang parlimen dimana saya benar-benar diberi peluang untuk melakukan kerja sebenar untuk penduduk Wangsa MAju dan Rakyat MAlaysia. Tugas pertama saya adalah untuk membuat rangka kerja bagi memastikan saya mendapat semua jawapan bagi soalan-soalan yang telah saya hantar ke parlemen 21 hari sebelum persidangan.

Doakan kejayaan saya dan teruskan memberikan sokongan kuat anda.

Terima kasih. Saya akan terus menjadi YangBerkhidmat anda- sentiasa.