22 May 2008

Failure to read SMS for 5 days led to havoc and grief at Taman Desa Setapak!

Can you believe it, a pegawai by the name of En MAHADI (an immediate superior of En AZLAN BIN ABDULLAH) from Jabatan Perancang has claimed that he did not read the SMS that his boss YBhg. Datuk Hj Salleh, Ketua Pengarah of DBKL, sent him on Saturday, 17 May 2008 regarding a stay of action for 14 days with regard to the demolition of the hawker stalls in Taman Desa Setapak.

The assurance of the stay of action for 14 days was given to me after I had spoken to YBhg. Datuk Hj Salleh last Saturday, while visiting Taman Desa Setapak, so that I can have a meeting with the affected parties to come to a solution.

Imagine, for 5 days En Mahadi did not read his SMS!

I personally find this hard to believe. Something is surely amiss! I call for serious action to be taken against En Mahadi (and all those connected with the case) for gross irresponsibility, insubordination, and, high-handed action for wreaking havoc and bringing great hardship and grief to Taman Desa Setapak yesterday.

I reproduce below the email which I have received from the office of the YBhg. Datuk Ketua Pengarah of DBKL for your scrutiny and for you to draw your own conclusion. Thank you.

I also wish to record a word of thanks to the office of YBhg. Datuk Ketua Pengarah of DBKL for the quick reply to my complaint of the hawkers' grievances. Terima kasih.

---------------------------------------------------------------------------------------
From: shaari ahmad junid <shaari.ahmadjunid@gmail.com>
To: Wee Choo Keong <weeck22@yahoo.com>
Cc: Datuk Bandar Kuala Lumpur <datukbandar@dbkl.gov.my>; kpdbkl@dbkl.gov.my; mahadi@dbkl.gov.my
Sent: Wednesday, May 21, 2008 7:55:51 PM
Subject: Re: Fw: gambar gerai desa setapak diroboh Oleh Jab Perancang

YB. Wee Choo Keong

Saya tidak terima gambar yang YB. nyatakan dalam e-mail ini. Saya telah bercakap dengan YBhg. Datuk Ketua Pengarah berkaitan penangguhan yang diberikan oleh Datuk Ketua Pengarah dalam kes gerai di Desa Setapak dan didapati SMS diantara YB. dgn Datuk KP telah dihantar kepada Pengarah Jbt. Perancang meminta masa diberi kepada YB untuk berbincang dengan Pegerai, tetapi pesanan penangguhan tersebut telah tidak sampai kepada pegawai lapangan En. Azlan.

Oleh kerana tiada pengsahan bertulis dan Datuk Ketua Pengarah tidak dapat dihubungi pada 21hb.Mei 08, Operasi meroboh telah dilaksanakan kerana ini adalah kes yang tertangguh begitu lama.

Saya minta maaf terhadap kegagalan penyampaian keputusan Datuk Ketua Pengarah kepada Pegawai Lapangan yang menyebabkan kerja meroboh dilaksanakan seperti dilaporkan.

Perkara ini telah dimaklumkan kepada Datuk Ketua Pengarah dan diputuskan tindakan penguatkuasaan ditangguhkan untuk 14 hari dari hari ini. Keputusan ini hendaklah disusuli dengan surat rayuan bertulis dari YB dengan menyatakan cara penyelesaian yang akan dilaksanakan dan struktur tanpa izin akan dirobohkan selepas 14 hari. Keputusan ini telah disampaikan kepada Pengarah Perancang.

Keperihatinan YB. terhadap isu ini hendaklah diiring bersama dengan sokongan terhadap penguatkuasaan yang mematuhi undang undang dan penambahbaikan kepada persekitaran Parlimen Wangsa Maju.

Sekian Terima Kaseh,

Aj. Shaari
Pegawai Khas kepada Datuk Bandar

---------------------------------------------------------------------------------------
* the highlight in the email is mine