29 May 2008

Parliamentary Questions for second sitting of parliament

Time to submit parliamentary questions, again!

Not ever wanting to be one of those 'caught' by blogger I am a Malaysian for "gross dereliction of duty" for not submitting parliamentary questions ;-) I wish to invite Wangsa Maju-ians to submit questions to me that you wish me to bring up in parliament for the second sitting in 2008, which will be from 23 June to 15 July.

This is what I would call participative democracy on your part and, through me, it is almost as if you are the member of parliament performing your duty for the rakyat, Agong and country.

I will not guarantee that all questions submitted to me will be taken up but at least, if they cover relevant and meaningful issues, perhaps they can be catalysts for new questions to emerge.

I am only allowed to submit 10 oral and 5 written questions. The deadline for submission is 2 June which effectively gives me only 4 days to collate and shortlist them.

So fire away and leave your questions in the comment section. It would be preferable if you do not submit your question or questions as an 'Anonymous' person but provide a nick at the end of the comment like "Malaysian patriot," "Concerned rakyat" or something like that. It helps to put a 'face' to the question submitted.

Thank you.

Wee Choo Keong
MP for Wangsa Maju

- Terjemahan oleh Lee Wee Tak - Ucapan ribuan terima kasih dari Wee Choo Keong -
Soalan-soalan untuk sidang parlimen kedua

Masa untuk ungkitkan soalan parlimen lagi!


Saya tidak mahu menjadi salah seorang yang 'ditangkap' oleh blogger I am a Malaysian kerana lalai dalam tugas saya tidak mengutarakan soalan-soalan yang anda semua mahu saya kemukakan di sidang parlimen kedua yang akan berlangsung daripada 23 Jun hingga 15 Julai.

Ini adalah apa yang saya sebut sebagai demokrasi penglibatan di mana anda semua, menerusi saya, seolah melaksanakan tugas sebagai wakil rakyat untuk rakyat, DYMM Dipertuan Agong dan negara.

Saya tidak boleh jamin semua soalan dihantar kepada saya akan dipilih tetapi jika soalan-soalan anda melibatkan isu-isu yang relevan dan bermakna, ia boleh mencetuskan soalan-soalan baru.

Saya hanya dibenarkan kemukakan 10 soalan lisan dan 5 soalan bertulis. Tarikh muktamad adalah 2 Jun dan ini bermakna saya hanya ada 4 hari untuk mengumpul dan memilih soalan.

(nota penterjemah: ada had 40 perkataan, bukan?)

Oleh itu, tinggalkan soalan-soalan anda di ruangan ulasan (komen). Lebih baik anda tidak meninggalkan soalan-soalan anda sebagai 'Anonymous' (orang tidak dinamakan) tetapi bagilah satu nama timangan di akhir soalan seperti "Patriot negara," "Rakyat yang ambil berat" dan sebagainya kerana ini memberi suatu identity pada soalan anda.

Terima kasih.

Wee Choo Keong
Ahli Parlimen, Wangsa Maju

- 翻译员:cc liew, Wee Choo Keong 致于万二分谢意 -

又到了提交国会问答环节的问题提交的时候了!

为了不想被一些部落客「抓」到,免得像【I am a Malaysian】部落客所叙述的那样,说我「亵职」,没有提呈国会问答环节的问题;-)我希望邀请旺沙玛朱居民把您的疑问提交给我,让我把您的问题提 交到2008年第二次国会问答环节中去,这次的问答环节将会由6月23日开始直到7月15日。

我称这个为您的「民主参与」,通过我,您可以把自己当成是一名国会议员,为人民、最高元首和国家履行您的义务。

我将无法保证你们提呈的所有问题都能够带到国会中去,可是在最低程度,如果这些问题涵盖了相关和富有意义的内容的话,也学他们能够把这些都加以归类,以便结合起来成为新的问题。

我只被允许提交10项口头问题和5项书面问题。问题提呈的截止日期是6月2日,也就是说我必须充分的利用仅有的四天时间把问题进行对照和简化。

因此,请开炮吧!把你们的问题留下意见区下,如果能够的话请不要使用匿名提交您的问题,请在您的意见中使用昵称,比方说「大马爱国者」、「关心大马」或是类似的昵称,如果能够在提交问题的时候提供一张「大头照」那再好不过。

感激您!

旺沙玛朱区
黄朱强国会议员