17 March 2008

A promise honoured & An invitation to jamuan makan malam

(Terjemahan ada berikut di bawah - 中文翻译,请看下面。)

Two items in this post today ...


The first item is about this sms which reached me on 25 February:
" Bakal. Yb mr wee. kiranya menangh di w. maju saya ingin menyumbang beras 30 pack kpd mr wee utk diberi kpd org miskin dikawasan kita. selamat berjuang. - En Sabarudin "

Then on 14 March this sms arrived:
" Yb Wee, dimana opis yb? Kerana saya nak hantar beras 30 pack utk dibahagi kpd org miskin kawasan w.maju seperti saya janji kiranya yb wee menang w.maju. - Dari sabarudin b.hamzah
w.maju "

I would like to take this opportunity to thank Encik Sabarudin Bin Hamzah from the bottom of my heart for his generosity and kindness. I would also like to add that it's quite rare in these days for people to honour their words even though some may be super-rich but Encik Sabarudin, I guess, is different. I salute you, sir.

I would like to welcome suggestions from Wangsa Maju-ians as to how the 30 packs of rice can be distributed to the poor. Please help me and I sincerely look forward to your suggestions. Thank you.
- - - - - - - o O o - - - - - - -

The second item is regarding an occasion for me to honour and thank my fellow election workers and voters of Wangsa Maju for your efforts in helping me win the Wangsa Maju parliamentary seat.

Like I said before, I could never have achieved the success we have today without your help and support.

I look forward to interacting with all of you and touch base further. Please come and bring your family and friends, too. Thank you. See you on 19 March, okay.

Items on the menu will include satay, lamb curry, fried rice, others and drinks.

Jamuan Makan Malam untuk Jentera Pilihanraya
PKR, PAS & MDP, Penyokong-Penyokong
dan Pengundi-Pengundi Wangsa Maju


19hb Mac
Mulai pukul 8.00 malam


- Padang Main di Lorong Mahsuri 1 -
Taman Bunga Raya, Setapak


Sila hadir dengan keluarga dan kawan2 anda.
Marilah kita berjumpa pada malam 19hb!
Terima kasih.


- Terjemahan oleh MissN78@gmail.com - Ucapan ribuan terima kasih dari Wee Choo Keong -
Janji yang telah ditepati dan jemputan untuk jamuan makan malam

Dua perkara pada hari ini ...

Perkara pertama adalah mengenai sms yang telah saya terima pada 25 Februari :
" Bakal. Yb mr wee. kiranya menangh di w. maju saya ingin menyumbang beras 30 pack kpd mr wee utk diberi kpd org miskin dikawasan kita. selamat berjuang. - En Sabarudin "

Kemudian, pada 14 Mac, sms ini menyusuli :
" Yb Wee, dimana opis yb? Kerana saya nak hantar beras 30 pack utk dibahagi kpd org miskin kawasan w.maju seperti saya janji kiranya yb wee menang w.maju. - Dari sabarudin b.hamzah
w.maju "

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan ribuan terima kasih kepada En Sabarudin Bin Hamzah kerana keikhlasan dan kemurahan hatinya. Saya juga ingin menambah bahawa perkara seperti ini sudah jarang berlaka pada masa kini untuk seseorang itu menepati janjinya walaupun dari kalangan berada, akan tetapi En Sabarudin, pada fikiran saya, adalah seorang yang istimewa. Saya amat menghormati anda.

Saya juga mengalu-alukan cadangan dari semua 'rakyat' Wangsa Maju untuk mengemukakan cadangan bagaimana kita dapat mengagihkan 30 pek beras ini kepada golongan miskin. Bantuan dan cadangan yang anda berikan amatlah saya hargai. Terima kasih.

- - - - - - - o O o - - - - - - -

Perkara kedua adalah mengenai jamuan yang akan saya adakan untuk menghargai segala bantuan yang telah diberikan oleh rakan-rakan yang telah bersama-sama membantu semasa pilihanraya yang lalu dan juga pengundi Wangsa Maju yang banyak berusaha dalam membantu saya sehingga memenangi kerusi Parlimen untuk kawasan Wangsa Maju.

Seperti yang telah saya katakan , saya tidak akan mencapai kejayaan seperti hari ini tanpa bantuan dan sokongan anda semua.

Saya amat berbesar hati untuk bersama-sama dengan anda semua untuk mengenali anda secara lebih mendalam. Sila datang beramai-ramai bersama rakan dan juga ahli keluarga. Terima kasih. Semoga dapat berjumpa anda semua pada 19 Mac ini.

Menu yang akan disajikan adalah sate, kari kambing, nasi goreng, minuman dan lain-lain.

Jamuan Makan Malam untuk Jentera Pilihanraya
PKR, PAS & MDP, Penyokong-Penyokong
dan Pengundi-Pengundi Wangsa Maju


19hb Mac
Mulai pukul 8.00 malam


- Padang Main di Lorong Mahsuri 1 -
Taman Bunga Raya, Setapak


Sila hadir dengan keluarga dan kawan2 anda.
Marilah kita berjumpa pada malam 19hb!
Terima kasih.


- 翻译员:angel_x (isaaxhiew@hotmail.com),Wee Choo Keong 致于万二分谢意 -
今天有兩件事要告訴大家 。。。

第一件事是關於一個在二月二十五日傳給我的短訊﹐ 裡面是說某位叫沙巴魯丁的善翁願意在我當選為議員後報效30袋白米給我﹐用來捐給旺沙馬珠的貧苦居民。

到後來在三月十四日時﹐這位人士又傳短訊給我﹐問我的辦事處在何處﹐因他想履行諾言﹐ 報效30袋白米給我。

我想借此機會來感謝 沙巴魯丁 賓 哈慕查先生 的大方善舉。 我也想要指出的是﹐這年頭能言出必行之人已不多見了﹐即使是大富大貴者如 沙巴魯丁先生那樣﹐是一位與眾不同的人。我向您致敬。

我也歡迎旺沙馬珠居民給予如何發放這批白米給窮人的建議。請幫助我﹐我會等候你們的意見。謝謝。

- - - - - - - o O o - - - - - - -

第二件事是關於我想主辦一個小餐會來慰勞我的競選團員們﹐和感謝旺沙馬珠區選民們的委託和錯愛導致我的國會議席勝選。

就如我說過的﹐沒有你們的幫助與支持﹐我是不可能成功的。

我盼望與你們交流互動。歡迎你們把家人朋友一起帶來賞光出席。謝謝大家。十九日見﹐ OK。

菜單會有沙爹﹐羊肉咖哩﹐炒飯等其他美食和飲料。

Jamuan Makan Malam untuk Jentera Pilihanraya
PKR, PAS & MDP, Penyokong-Penyokong
dan Pengundi-Pengundi Wangsa Maju


19hb Mac
Mulai pukul 8.00 malam


- Padang Main di Lorong Mahsuri 1 -
Taman Bunga Raya, Setapak


Sila hadir dengan keluarga dan kawan2 anda.
Marilah kita berjumpa pada malam 19hb!
Terima kasih.